Yohello en social media
Je bent eigenlijk al social media expert. Je gebruikt het dagelijks en ziet constant hoe anderen jou proberen te verleiden om op die link te klikken. Het doel is bijna altijd verkopen en geld verdienen. Iedereen is er druk mee.
Dat kan jij ook. En moeilijk is het niet. Het draait meer om discipline en relevant voor anderen zien te zijn. Discipline is de kracht van herhaling en het volhouden ervan. Relevant zijn komt neer op jouw ding op een duidelijke, leuke, doeltreffende, eenvoudige manier duidelijk over weten te brengen.
Zonder discipline kom je er niet en in het relevant zijn en dat duidelijk overbrengen kun je steeds wat beter worden. Een ontdekkingsreis waarin je steeds verbetering kunt aanbrengen. Waarin je kunt ontdekken wat wel en wat niet goed werkt.
Om je wat te helpen bij je discipline is het goed om te weten dat er allerlei gereedschap voor jou toegankelijk is waar je dagelijks gebruik van kunt maken en die voor jou een gedisciplineerd leven eenvoudiger kunnen maken.
Gebruik een social media content planner om meer bezoekers via jouw social meida posts op je Yohello pagina uit te laten komen.
Gebruik een content planner om lekker in de flow te raken en maak van jouw 123tje op Yohello een slim meesterwerkje wat je inkomen een boost zal geven.
Next thing is zorgen dat je posts die bij alles en iedereen voorbij gaan komen relevant zijn. Een van de belangrijkste dingen die je moet onthouden om niet het tegenovergestelde irrelevant te worden is: hou alles kort.
Iedereen heeft haast. Als je twee seconden lang de aandacht op jouw post weet te houden verdien je al applaus. Dus houd je posts zo kort mogelijk. Weeg ieder woord. Is dat echt nodig?
Als 1 hou het kort is dan is 2 choqueer. In de positieve zin weliswaar. In de zin van aanstoot geven of geprikkeld worden. Een suffe post doet niets. Een opmerkelijke post blijft hangen. Zorg voor dat wakker-worden-momentje.
Iemand prikkelen en choqueren doe je door de randjes op te zoeken. Door spraakmakend en uitdagend te zijn. Anders dan doorsnee en de meeste anderen. Kijk om je heen en noteer wat ze binnen jouw doelgroep vertellen.
Wat is de kern van al dat langdraderige wat ze je proberen te vertellen? Verklein dat en breng het terug naar een paar woorden. Maak het meer jou. Niet met meer woorden, maar choqueer wat meer. Gooi er een prikkelend (uitdagend en spicy) sausje overheen.
Laat ze 1 seconde langer bij jouw posts stilstaan. Ho stop! niet swipen, want ik prikkel, ik daag je uit, ik choqueer. Heb ik nu je aandacht?
- Als 1 kort houden is
- en 2 choqueren is
- dan is 3 herhalen
De kracht van herhaling bereik je eenvoudig met een goede contentplanner. Dus hou het kort, doe of roep iets uitdagends, iets opmerkelijks en blijf dat herhalen. Neem de Jumbo reclames. Soms irritant, maar het werkt wel.
Vaak gaan posts gepaard met een foto of video. Wat heel goed helpt is gebruik maken van je lach. Je natuurlijke lach. Die ene met de tanden bloot. Waarbij je ogen stralen. Alsof je net de beste mop ever hebt gehoord.
Lachen werkt aanstekelijk. Lach je niet, omdat er misschien geen goede reden toe is, breng dan die andere emotie krachtig over. Emotie roept dat gevoel op waarmee je een post opmerkelijk maakt.
Speel ermee, wees creatief en probeer het steeds weer een beetje beter dan dan de vorige keer te doen. Op een gegeven moment heb je de swing te pakken en weet je wat werkt en wat niet. Wat zou doen stilstaan bij een post?
Oh, voor je het vergeet… sluit altijd je posts af met de link naar jouw persoonlijke Yohello pagina. Daar ziet hij of zij de call-to-actions.
Voor je het weet heb je 1 nieuw bericht.