Hoe je succesvol wordt als online dienstverlener op Yohello
Start vandaag jouw online succesverhaal
Aan de slag21 voordelen die je leven als dienstverlener eenvoudiger maken
- Verdienen zonder voorafgaande investering
- Profiel opmaken een fluitje van een cent
- Tarief instellen met een enkele klik
- Vertel aan iedereen dat jij er nu bent
- Een simpel linkje op al je socials is genoeg
- Trek volle zalen met like-minded aanbieders
- Daar is ie dan. Dat eerste berichtje
- Altijd in beeld bij terugkerende klanten
- Appen en afspreken gemakkelijker dan ooit
- Afspreken wanneer het beiden uitkomt
- Ring daar gaat de bel. Now it’s game on!
- Met beeld alsof je beiden in een ruimte zit
- Het hoeft geen uur. 12 minuten is ook goed
- Tip ontvangen omdat je het waard bent
- Bijna weer maandag. Monday Payday!
- Nooit meer de administratie moeten doen
- Instant zicht op wat nu al in the pocket zit
- 100% vertrouwelijk versleuteld communiceren
- Raak in de flow van posten, appen en live gaan
- Vanuit de luie stoel of zonnig appartementje
- Dagelijks gepassioneerd team voor support
1. Verdienen zonder voorafgaande investering
Veel mensen dromen ervan om een eigen business te starten, maar worden ontmoedigd door de hoge initiële kosten en de angst om geld te verliezen nog voordat ze beginnen. Dit kan verlammend werken en je tegenhouden om je passie te volgen.
Stel je voor dat je vandaag kunt beginnen zonder enige financiële investering. Bij Yohello is dit mogelijk. Het enige wat je nodig hebt, is een telefoon, een laptop of pc, en een snelle internetverbinding – dingen die je waarschijnlijk al hebt. Bovendien zijn er geen diploma’s of certificeringen vereist.
Ben je minimaal 18 jaar en spreek je Nederlands, dan kun je direct starten met het aanbieden van je diensten en geld verdienen zonder financiële druk. Dit geeft je de vrijheid om je te concentreren op het opbouwen van je netwerk en het omzetten van je passie in een winstgevende onderneming.
2. Profiel opmaken een fluitje van een cent
Binnen een paar minuten sta je al te shinen en vol in de schijnwerpers. Je bent voor iedereen zichtbaar. Bezoekers zien je profiel voorbij komen. Je ziet er verzorgd uit, toont je mooiste lach en hebt die foto met stralende ogen gekozen.
Een kort en krachtig verhaaltje doet de rest. Houd het kort, niet langdradig en gebruik vooral niet te lange paragrafen in je tekst, want dat worden inktvlekken die toch amper worden gelezen. Mooie afsluitende zin en je bent er klaar voor.
Meer is er niet nodig. Foto, kort - to the point - verhaaltje en je tarief. Bezoekers sturen je een berichtje en er is een begin. Voor je het weet ben je live en volgen er mooie waardevolle (betaalde) live gesprekken. Een fluitje van een cent.
3. Tarief instellen met een enkele klik
Wat wordt jouw tarief? Wat gaan bezoekers betalen om live te zijn met jou? Wat is de bezoeker bereid te betalen? Het is vraag en aanbod. Twijfel je nog, vraag het aan familie of vrienden, zij zullen je een eerlijk antwoord geven. Begin laag, omhoog kan altijd nog. En zeker als je agenda vol begint te lopen.
Bouw eerst je netwerk wat op, zodat je wat regelmaat in je sessies opbouwt. Voel waar voor jou de grens ligt. Je stelt je tarief op ieder gewenst moment bij. Houd de tariefdrempel laag genoeg zodat men kan ontdekken wie je bent en wat je dienst voor hem of haar waard is.
4. Vertel aan iedereen dat jij er nu bent
Laat met 1 klik zien dat jij er bent. Het is zoveel verleidelijker voor bezoekers om te weten dat zij met een enkele klik live met jou kunnen zijn.
Hoewel bezoekers ervoor kunnen kiezen om een alert te ontvangen wanneer jij online bent, is het een favoriete bezigheid om even te kijken met wie zij op dit moment live kunnen gaan (en met wie niet). Live gaan met iemand komt vaak voort uit een spontane impulsieve actie. Dat jij beschikbaar bent is een trigger.
De status dat jij voor een live gesprek beschikbaar bent is super verleidelijk voor bezoekers. Lang niet iedereen is namelijk instant beschikbaar. Ben jij dat wel, dan heb je gegarandeerd een streepje voor bij bezoekers die gedurende de dag eventjes komen kijken wie er is. Je live status kan waardevol uitpakken.
5. Een simpel linkje op al je socials is genoeg
Zie je social media als een grote trechter. Iedereen is daar dag en nacht druk aan het scrollen en swipen. Jij post wat hier en je post wat daar. En dat komt bij al die surfers, vriendjes, vriendjes van vriendjes en volgers voorbij.
Na het klikken op de link in je post - zeg er vooral bij dat het gratis kennismaken is - valt de een na de ander door je trechter heen en komt uit op jouw persoonlijke Yohello pagina. Nog één klik verder en je hebt contact.
Natuurlijk ben jij er dan om alle vragen te beantwoorden. Voor je het weet ben je live in gesprek en verdien je geld. Heerlijk zo’n trechter die je overal plaatst en waar op ieder moment zomaar iemand doorheen kan vallen. Hebbes!
We zien het overal in posts staan: zie link in bio. Linkjes in bio’s leiden vaak naar een pagina met een overduidelijke Call-To-Action. Vaak een mailformulier of telefoonnummer. Jouw 4 Call-To-Actions op Yohello staan al voor je klaar:
- Stuur een bericht
- Bel me live
- Chat met me live
- Start een live videogesprek
Een fijnere en snellere route voor instant contact bestaat er niet.
6. Trek volle zalen met like-minded aanbieders
Heb je er ooit wel eens over nagedacht waarom de Burger King vaak naast een MacDonalds zit? En waarom Kentucky Fried Chicken er ook graag naast wil zitten? En als er nog een plekje over is LaPlace en de Pizzahut ook best willen?
Ze hebben daar een verdomd goede reden voor. Ze verkopen meer! Het is de aantrekkingskracht voor bezoekers wat hen doet besluiten om dichtbij elkaar te gaan zitten. Anders zouden ze het nooit doen en liever ergens alleen in een hutje op de hei gaan zitten. Ver weg van al die anderen.
Maar die slimmeriken weten wel beter.
Met z’n allen dichtbij elkaar zijn ze een serieuze trekpleister. Het is de aantrekkingskracht die het hem doet. Jij kunt ook zo’n trekpleister worden. Door naast andere like-minded aanbieders - net als de Burger King - een live dienst op Yohello aan te bieden. Wees net zo slim!
7. Daar is ie dan. Dat eerste berichtje
Dat eerste berichtje van een nieuwsgierige bezoeker komt vanzelf of het komt binnen door al je regelmatige social media inspanningen, maar het zal er al snel zijn. De een na de andere bezoeker zegt even hallo, stelt je een vraag en sluit af met de groetjes.
Reageer je een beetje vlot, dan maakt dat allereerst al een uiterst positieve indruk. Hij of zij wacht natuurlijk 1 seconde na het versturen van het bericht op een reactie van jou. Zo doen we dat allemaal, toch? Van vlug en kort terug reageren op berichten word je vanzelf populair bij bezoekers.
#nadenkertje
Hoppa, je hebt er een nieuw contact bij. Als het onderling leuk gaat, dan is de kans aanzienlijk groot dat het vroeg of laat richting een live gesprek gaat. Het is hoe dan ook altijd zinvol om je contacten regelmatig met attente berichten te blijven onderhouden. Hoe was jouw weekend?
8. Altijd in beeld bij terugkerende klanten
Een van de belangrijkste feiten in marketing is dat het veel moeilijker is om een nieuwe klant te vinden dan een bestaande klant te behouden. Contacten op Yohello ontstaan vaak vanuit een eerste bericht. Een simpele hallo is al genoeg.
Jij reageert als altijd snel - leuk en opgewekt - terug en zo heb je er een nieuw contact bij. Zo bouw je ook een waardevol netwerk van klanten op waar je altijd op terug kunt vallen en die je, wanneer het jou uitkomt, berichtjes kunt sturen.
Zie je bestaande contacten als je schatkist. Een eindeloze bron om steeds weer nieuwe inkomsten te genereren. Toon altijd de beste versie van jezelf bij het versturen van berichtjes. Geef oprechte aandacht en steun je contacten waar dat kan. Laat zien dat je begaan bent en aan hen denkt.
Los van eventuele inkomsten is het altijd leuk om iets van jou te horen.
Je weet waar leuke, spontane, attente berichtjes toe kunnen leiden. Oprechte aandacht van iemand met passie, zomaar op een dolle dinsdagmiddag, heeft een magisch effect. En met iemand opvrolijken is niets mis mee.
Met jullie historie in top of mind zal het aan live gesprekstof niet ontbreken. Het hoeft ook niet altijd direct te leiden naar extra inkomsten. Contacten hebben ook weer hun contacten die weer contact kunnen maken met jou. Snap je hem?
9. Appen en afspreken gemakkelijker dan ooit
Wie appt er niet? En wie gebruikt het niet? Hoe spreek jij met iemand iets af? Ook met appjes heen en weer toch? Omdat het zo lekker eenvoudig werkt. Op Yohello werkt het net zo gemakkelijk. Ping! Je hebt 1 nieuw bericht: Hi, heb je zo nog even wat tijd? Jij: Ja hoor, het kan best wel even. It's that simple.
Appen en live gaan werken naadloos samen op Yohello. Voor en na een live gesprek, het appen gaat alsmaar door. Dan voor het maken van een afspraak, dan om hem of haar nog even veel succes te wensen voor morgen of soms om even te vragen hoe het gisteren is gegaan. Zo gezegd, zo gedigidaan!
10. Afspreken wanneer het beiden uitkomt
Waarom altijd alleen van 9 tot 5 afspreken of op doordeweekse dagen?
Spreek af wanneer het beiden goed uitkomt. Soms past je klant zich wat aan en soms pas jij je wat aan naar de agenda van de klant. Want vanavond kan het toevallig om 19 uur ook best even. En 12 minuten kan soms ook genoeg zijn.
En waarom het op zondag ook niet even proberen als de situatie het toelaat? Bezoekers kunnen een live gesprek buiten de gangbare reguliere (werk)tijden bijzonder goed waarderen. Over het algemeen heeft men meer tijd buiten de 9 tot 5 uren op doordeweekse dagen. Het merendeel werkt meestal op die tijden.
Als je daar over nadenkt, dan zou het zo maar eens kunnen dat je buiten de gangbare reguliere (werk)tijden meer klanten kunt helpen, dan vasthouden aan al dat doordeweekse op de dag. Op zich een logisch gevolg van het aanpassen aan het ideale moment van veel bezoekers. Flexibel onderscheidend vermogen.
11. Ring daar gaat de bel. Now it’s game on!
Je was net even bezig met het uitruimen van de vaatwasser. En ja hoor: Ring, daar gaat de bel. Je wist dat het ieder moment kon gebeuren. Je had er zelfs al rekening mee gehouden door te testen of je geluid wel hard genoeg stond. Belangrijk om nooit dat belangrijke geluidje voor een live-gesprek te missen.
Er is iemand die bij je aanbelt om samen live te gaan. Neem op met een enkele klik en de seconden beginnen direct te tellen. Hi hello and lesssgo! Die vaatwasser wacht echt wel even. Er is iemand die heel graag wat aandacht van je wilt en dat enorm goed kan gebruiken. You're the one!
12. Met beeld alsof je beiden in een ruimte zit
Er gaat niets boven samen realtime live in beeld zijn. Live gaan met of zonder beeld is net als voor bezoekers geheel aan jou. Maar met beeld maak je live gesprekken wel veel levendiger. Wat je vertelt heeft veel meer impact.
Met beeld blijft alles beter hangen en geef je bezoekers meer waarde. Beeld doet wonderen en doet bezoekers beter begrijpen wat je vertelt.
Live gaan met of zonder beeld maakt geen verschil voor de bezoeker in kosten en zo ook niet in opbrengsten voor jou. Live is live. Hoe wordt bewust geen verschil in gemaakt. Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt en anders niet. Jij en de klant bepalen zelf of ze in beeld willen zijn.
Klanten kunnen wel terughoudend zijn om in beeld te zijn. Met de camera aan kan een drempel voor velen zijn. Heb jij daar zelf geen problemen mee dan heb je 100% een streepje voor. Bezoekers zien graag de uitdrukkingen op je gezicht wanneer je iets belangrijks probeert over te brengen.
Live met beeld is absoluut de sleutel naar een beter resultaat. In beeld komen bezoekers vaker bij je terug en verdien je automatisch meer. En terecht!
13. Het hoeft geen uur. 12 minuten is ook goed
Wie heeft ooit bedacht dat een sessie standaard een uur moet zijn? Omdat iedereen dat doet? Of omdat het offline agenda-technisch praktischer is misschien? Laat op Yohello live gesprekken zo lang duren als dat jij en vooral je klant dat fijn en zinvol vinden.
Natuurlijk is een uur ook prima. Maar 12 minuten kan soms ook gewoon genoeg zijn. Misschien vandaag wel 3 x 15 minuten of zomaar als uitschieter 2,5 uur, omdat hij of zij en jij als aanbieder het ook prima vonden. Why not? Het liep nou eenmaal zo en beiden gingen lekker.
Klanten vinden het geweldig om niet langer dan nodig betaald live te moeten zijn. Soms heeft iemand z'n dag even niet. Doordat dit bij jou geen enkel probleem is komen ze vaker terug. Alles bij elkaar is dat meer dan dat afgebakende hardnekkige vaststaande uurtje. Meer een kwestie van loslaten.
14. Tip ontvangen omdat je het waard bent
Tip ontvangen van klanten kan 24 uur per dag. Er kunnen een miljoen redenen zijn waarom jij een tip ontvangt. Een tip geven is voor bezoekers zo gebeurd. Tips hebben geen limiet, de tipgever is in charge. Vanzelfsprekend laten we het je zo snel mogelijk weten zodra je een tip hebt ontvangen.
Gebruik tip om bijvoorbeeld extra waarde aan je dienstverlening toe te voegen. Of wordt spontaan verrast door een tip van die klant waarmee je net dat leuke gesprek hebt gehad.
Stuur een berichtje terug met een bedankje voor de tip die je zojuist binnen kreeg. Dankbaarheid en waardering uitspreken werkt altijd positief. Tips zijn bij jou van harte welkom. Welke aanleiding zie jij al voor je voor een leuke tip?
15. Bijna weer maandag. Monday Payday!
Het is donderdag, de week is net doormidden en je bent al aardig onderweg met de live gesprekken die je hebt gevoerd deze week. Je ziet op je dashboard exact wat je aanstaande maandag uitbetaald gaat krijgen.
Er kan best nog wat bij. Daar ga je! Geef wat extra aandacht aan je social media posts, wees ijverig met berichten aan contacten en maak van de resterende dagen naar maandag dat uitbetaalbedrag nog wat hoger.
Voor je het weet is het maandag en is het Payday! Je weet vast al wat je daar allemaal mee gaat doen. Nog even doorbijten en die welverdiende vakantie komt steeds een stukje dichterbij. Wekelijks uitbetaald krijgen maakt van iedere maandag een lekker lang weekend.
16. Nooit meer de administratie moeten doen
Facturen sturen en deze betaald zien te krijgen is vaak de minst leuke bezigheid van dienstverlenende aanbieders. Sowieso is ergens achteraan moeten zitten nooit leuk. Het liefst wil je dat soort dingen door anderen laten doen.
Yohello doet dat voor jou. Klanten betalen jouw diensten vanuit hun pre-paid tegoed. Zo krijg jij altijd wat je met live minuten en tip verdient gegarandeerd uitbetaald en hoef je zelf nooit (meer) ergens achteraan.
De wekelijkse uitbetalingen worden voorzien van overzichtelijke specificaties van de inkomsten die je hebt gemaakt. Werk je vanuit een eigen bedrijf dan voer je eenvoudig je BTW-nummer in en krijg je als BTW-plichtige alle uitbetalingen inclusief de BTW uitgekeerd. Vaarwel alle administratie.
17. Instant zicht op wat nu al in the pocket zit
Je dashboard is de leukste en meest bezochte plek binnen Yohello. En voor jou misschien wel op heel het internet. In een oogopslag zie je hoe het gaat, hoe je dat voor elkaar hebt gekregen en wat je tot nu toe hebt verdiend. Ook of je er voor maandag nog wat aan moet doen.
Je ziet er je berichten binnenkomen. Ook je binnenkomende live-oproepen komen er binnen. Logisch dat je na het live gesprek altijd even snel kijkt of al die minuten wel netjes zijn bijgeschreven. Zouden wij ook doen. Jawel hoor, alles is netjes bijgeteld. Het is zo weer maandag.
Niets motiveert meer dan op ieder moment je prestaties kunnen volgen. En zeker vanuit je luie stoel of liggend op de bank met Netflix op de achtergrond. Wacht... toch nog even wat berichtjes sturen. Want er kan best nog wat bij.
18. 100% vertrouwelijk versleuteld communiceren
Privé 1-op-1 zegt al genoeg. Gesprekken zijn vertrouwelijk en daarom zorgen wij ervoor dat alle communicatie (tekst, audio en beeld) tussen jou en je gesprekspartner versleuteld over het internet wordt verstuurd via TLS-encryptie. Yohello neemt vertrouwelijkheid bloedserieus.
Hierdoor kunnen hackers de gegevens en informatie die heen en weer uitgewisseld wordt niet ontcijferen. Onmogelijk! Ook komen we met onze verwerkers-overeenkomst alle afspraken en verdragen binnen de Europese Unie na, door ons strikt te houden aan de regelgeving vastgelegd in de AVG.
Bestudeer gerust eens ons in heldere tekst beschreven privacy-beleid. En hoe we omgaan met cookies om Yohello voor jou optimaal veilig te laten presteren.
19. Raak in de flow van posten, appen en live gaan
Het kan druk zijn in jouw markt. Zoveel aanbieders van diensten waardoor je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Begin eerst eens bij je social media. Maak het daar wat aantrekkelijker en relevanter. Wees ijverig met berichten en stel als het nodig is je tarief wat bij.
Reageer nog sneller als het kan. Kijk naar jezelf wanneer je iemand iets hebt gestuurd. Hij of zij kan niet snel genoeg terug reageren. Hoe langer het duurt hoe irritanter jij dat vindt, toch? Zit er bovenop, snelheid is winst.
Het is de flow en het ritme krijgen in posten, appen en live gaan, wat je steeds weer kunt aanpassen, verbeteren en perfectioneren. Het 123tje op Yohello zal steeds beter gaan.
- Post op social media en kom bij anderen voorbij...
- Update je contacten met berichten, leuk om iets van jou te horen...
- Beleef volop je passie bij het dagelijks live in gesprek zijn.
Nummer 1 dat doe jij en bij 2 en 3 zijn wij er voor je bij. Posten, typen en live gaan. Voor je het weet is het weer maandag.
20. Vanuit de luie stoel of zonnig appartementje
Als er een groot voordeel is waar jij van kunt profiteren dan is dat wel dat je diensten kunt verlenen waar en wanneer je dat wilt. Heb jij al dat fijne perfecte plekje in gedachten? The perfect spot?
Een luie stoel waar jij het liefst zit of dat plekje in de zon waar jij je altijd zen voelt en in de opperbeste stemming verkeert. Voel jij je goed dan voelt de persoon waarmee je in gesprek bent dat direct. Een goede stemming werkt aanstekelijk en bevordert je berichtenverkeer en al je live-gesprekken.
Jij op je best leidt gegarandeerd tot betere resultaten. Het zonnetje doet het altijd goed. Zie je jezelf al zitten? Het kan echt met Yohello. Afstand is geen probleem. Werk waar en wanneer het jou uitkomt. Wat een goed idee!
21. Dagelijks gepassioneerd team voor support
Doe jij lekker jouw dingetje op Yohello, dan doen wij dat ook door op de achtergrond het platform optimaal te laten werken en iedereen met een vraag supersnel antwoord van een antwoord te voorzien.
In Nederland staat ons support team op doordeweekse dagen van 9 tot 5 voor je klaar. Ervoor en erna uiteraard ook wel hoor, maar eten, drinken en slapen gaat ook allemaal gewoon door.
Na vijven, 's nachts en in weekenden schakelen we over naar een wat lagere bezetting, maar zullen we altijd bij showstoppers voor jou en de andere aanbieders klaar staan en diegenen die wakker liggen helpen.
We bieden bewust geen telefonisch support aan. Hier voorkomen we te lange gesprekken mee die een snel antwoord aan anderen in de weg zullen zitten. Wij doen er alles aan om je snel van dienst te zijn met korte snelle doortastende antwoorden. Je zult nog van ons gaan houden.
21 voordelen die je leven als dienstverlener eenvoudiger maken
- Verdienen zonder voorafgaande investering
- Profiel opmaken een fluitje van een cent
- Tarief instellen met een enkele klik
- Vertel aan iedereen dat jij er nu bent
- Een simpel linkje op al je socials is genoeg
- Trek volle zalen met like-minded aanbieders
- Daar is ie dan. Dat eerste berichtje
- Altijd in beeld bij terugkerende klanten
- Appen en afspreken gemakkelijker dan ooit
- Afspreken wanneer het beiden uitkomt
- Ring daar gaat de bel. Now it’s game on!
- Met beeld alsof je beiden in een ruimte zit
- Het hoeft geen uur. 12 minuten is ook goed
- Tip ontvangen omdat je het waard bent
- Bijna weer maandag. Monday Payday!
- Nooit meer de administratie moeten doen
- Instant zicht op wat nu al in the pocket zit
- 100% vertrouwelijk versleuteld communiceren
- Raak in de flow van posten, appen en live gaan
- Vanuit de luie stoel of zonnig appartementje
- Dagelijks gepassioneerd team voor support